Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, February 1, 2013

Preview & frustraties

ik heb nu een paar weken weer last van een soort van "writers-block" ( maar dan voor schilders )  gehad, ik had wel inspiratie maar het wilde er gewoon niet uitkomen... gisteren kon ik eindelijk die knop weer even omdraaien, en ik heb nu 14 schilderijen in be bijna "klaar" fase liggen...
ik hoop dat ik er vandaag in slaag om er hier vandaag nog eens 14 bij te kunnen maken, zodat ik mijn zaterdag, zondag, maandag en evt.  dinsdag kan gebruiken om ze 100% af te werken..

"het zou mooi zijn als ik aankomende woensdag 28 werken kan inleveren bij mijn manager, als mij dat weer allemaal lukt, dan heb ik niet enkel mijn achterstand weggewerkt, maar dan heb ik ook weer wat vooruit gewerkt voor mijn "Daily Dwaalhaas"...

en als het mij lukt om woensdag 28 schilderijen in te leveren, dan betekend dat ook dat ik er dan nog maar 100 van de 365 schilderijen te gaan heb.  er zijn soms van die weken dan kom ik gewoon niet vooruit met het schilderen, dan loop ik persoonlijk helemaal vast, toen ik begon met mijn "Daily Dwaalhaas" wist ik niet van te voren dat ik weer in een "UWV conflict" terecht zou komen, ik dacht dor mijn verleden, mijn oude SW indicatie / aangepast werk ( wat vorige keer voor mij te zwaar bleek ) en mijn STPS,  "verlost" zou zijn van de "heksenjacht" op mij persoonlijk,  waardoor er nu steeds maar weer oude dingen naar boven gehaald worden die ik eigenlijk probeer te vergeten, en dingen in de schijnwerpers staan met betrekking op mijn STPS en persoonlijkheid, waar ik liever niet aan denk of bij stil wil blijven staan...

het is voor mij vaak moeilijk om precies uit te leggen wat er allemaal in mijn hoofd omgaat, maar soms zou ik gewoon helemaal stoppen met nadenken.. dit is de "afval glasbak" bij mijn laatste werkgever "het Goed" in Geldrop, ik heb daar vaak voor gestaan, met de gedachte om daar met een flinke aanloop een duik in te nemen, gewoon omdat ik de dag niet vol kon houden daar... 1001 kleine dingen waar ik mij per dag druk om maar, aan stoor of erger, of aan denk terwijl ik dat helemaal niet wil...

zoals gisteren op televisie, bij een aankondiging over een nieuwe "natuur documentaire", dan staat er onder "naturist" waarmee dat ze aan wilde duiden dat het om natuur films ging ( waarschijnlijk wisten ze niet wat een naturist is )

zo zijn er ook vaak mensen die zeggen dat je een seksist bent als je vaak aan sex denkt "dat is ook zo dom"
seksisme heeft in die zin niet met sex te maken..

ik lijd aan een vorm van dyslexie, ik vind dat zelf geen schande ik heb daar ook enkel problemen mee met schrijven, maar als ik dan op de televisie of radio grammaticale fouten hoor, zelfs van ministers of leraren, dan erger ik mij rot "moest ik daar vroeger Nederlands voor leren op school ?" lichamelijke of geestelijke beperkingen, dat begrijp ik wel, daar heb ik ook respect voor maar  DOMHEID IS GEEN EXCUUS !

en dan al dat gekke nieuws over de politiek en de economie crisis.. directeuren die de potten van de pensioen fondsen zover hebben leeg-gesnoept totaal van geen schuld bewust, verklaren dat er niets anders op zit dan de mensen die jaren lang voor hun pensioen gespaard hebben te gaan korten op hun uitkering..

of politici, die hier de rolstoel of de rollator onder iemands kont wegtrekken en vervolgens het geld doorsluizen naar landen binnen de EU die valsheid in geschrifte of een wanbeleid hebben geleverd.

Israël, dat keer op keer weer weg komt met misdaden tegen de menselijkheid.

straat / voetbal geweld zelfs door "kinderen"van amper 14 jaar oud die net normaal vinden om een oude man van 85 met een hamer op zijn hoofd te slaan voor 10 euro "empathie ?" 0,0% behalve als het om bekende of familie gaat...

rook verbod, terwijl ons dagelijks voedsel, drinken, en lucht volgestopt word met allerlei duistere ziekteverwekkende ingrediënten, om de consumptie prijs te drukken, varkens die volgespoten worden met penicilline, zoveel dat mensen door het eten van varkensvlees immuun worden voor penicilline als medicijn.

economische belangen, die belangrijker gevonden worden dan ethiek, welzijn of respect.... doofpot schandalen van (religieuze) instellingen, en politici en andere bestuurders en leiders die weg komen met de  legendarische woorden "wir habben es nicht gewust"  Domheid is allang geen schande meer...

ik zou zo nog uren kunnen doorschrijven over mijn dagelijkse ergernissen en frustraties, en de dingen die altijd maar door mijn hoofd spelen, de associaties die ik krijg met de pesterijen in mijn kindertijd, de dood van mijn ( ex ) vriendinnen, kennissen en vrienden, die door het gebruik van een bepaald word of een bepaalde geur, geluid of situatie weer naar boven komen, alsof het gisteren pas gebeurd is..   ik wil er niet over schrijven, en ik wil er ook niet aan denken of er mezelf er druk over maken... daarom is mijn drank maandag voor mij zo belangrijk, daarom zuip ik mijn gedachten weg "ik wil niet denken zoals ik denk"  ik wil gewoon rust.... bezig zijn met schilderen, zonder al deze "troep" in mijn hoofd...



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog