Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, February 2, 2013

The Booze and Me..

de fles is een van de onderwerpen die toch regelmatig als "Daily Dwaalhaas" schilderij terug komt in mijn "Drank & drugs lijstje " hier op mijn Art weblog, dit omdat ik kennelijk door mijn leven heen een soort haat liefde relatie met dit geestverruimend middel heb opgebouwd....
zeker 10 jaar lang vanaf mijn 16e tot mijn 26ste levensjaar heb ik drank gebruik altijd onder ( redelijk ) controle gehad, wel veel en vaak, maar nooit zo erg dat het dwangmatig of een verslaving werd of was..

na het overlijden van mijn vriendin 1991 begon de drank voor mij een probleem te vormen, zo er zelfs dat ik door mijn drankgebruik alles wat ik had verloor, werk, vrienden, mijn huis.. en doordat ik dakloos was ook mijn zelfrespect..ongeveer 3 jaar lang zwerf-te ik een beetje doelloos rond en deed van alles om maar aan drank te kunnen komen, ik werd in die tijd zelfs een goeie bekende van justitie, en werd uiteindelijk een jaar verplicht ondertoezichtstelling van de verslavingszorg gesteld, rond 1994 /95 leerde ik ondanks mijn dakloos en drank verslaafd zijn een vriendin kennen die mij letterlijk uit de goot viste, en zorgde dat ik een onderkomen / dak boven mijn hoofd kreeg, mede door haar hulp begon ik in die tijd weer met schilderen en ik merkte dat dat een mooie vervanging was om dagelijks alcohol te drinken...

ik stelde toen voor mezelf vast dat drank ( af en toe ) moet kunnen om de hersens leeg te maken, zolang het maar niet vaker dan 1 of 2 keer per week werd...

zo leef ik nu inmiddels alweer bijna 18 jaar, 1 keer per week drank ( heel soms 2 keer ) en als zelf merk dat het door opgekropte emoties of dingen die ik niet kan verwerken moeilijk word om mij aan mijn eigen regels te houden, dan stel ik met behulp van refusal een tijdelijke alcohol stop voor mijzelf in.. ( dit komt hooguit 1 keer per jaar voor ) .. ik weet dat ik meestal niet aardig, leuk of vriendelijk ben als ik drink maar de reden waarom ik drink die heeft voor mij 9 van de 10 keer niets te maken met sociaal of leuk, maar puur met tot mijzelf komen en het letterlijk verzuipen of het brain-wassen van mijn gedachte...

"sterker nog", ik lust niet eens alcohol houdende dranken, ik zou nooit een biertje of iets anders waar alcohol in zit drinken als ik me niet helemaal van de wereld af kan drinken... ik zie mijn eigen drankgebruik als een medicinaal noodzakelijk kwaad, waardoor ik soms even kan ontsnappen aan de realiteit..

andere drugs ? die heb ik niet nodig, ik heb nooit die behoefte gevoeld om iets anders te proberen, dat terwijl ik tijden gehad heb dat de cocaïne, heroïne, speed, crack, pillen, meth binnen mijn handbereik had omdat ik heel lang dakloze mensen met een verslaving heb opgevangen, maar ik kwam nooit in de verleiding iets anders dan alcohol te proberen om mij hoofd lam te leggen.... een jointje / wiet "dat wel natuurlijk" maar dat is ook niet vaker dan hooguit 1 keer per jaar...
Ramses Shaffy - "Ik drink"
Ik drink op elke vrouw die mij niet mag
Op ieder kind dat ik niet had
En jij die mij zo lang bezat
Ik drink op ieder huis dat ik verliet
Op elke vriend die mij verried
En jij die mij toch binnenliet

Herman Brood & Andre Hazes "De fles"
De fles speelde een grote rol in heel m'n droef bestaan
Omdat ik nooit geen liefde kreeg ben ik aan de fles gegaan
Jij vrouwen-vriend, jij schonk sindsdien mij menig levensles
Ik heb gelachen en geweend bij jou m'n trouwe fles




If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog