Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, February 1, 2013

mijn eerste beschilderde object 1972

Vandaag net als elke vrijdag, moest ik even naar mijn vader om te helpen met wat klusje rondom en in huis en toen dacht ik in 1 keer aan de oude beschilderde melkbus die bij hem in zijn tuintje staat, dat ding hebben wij ( mijn vader, moeder, broer en ik ) in 1972 ieder aan 1 kant opgeschilderd...
Ik was toen nog maar net 7 jaar oud, lol... die melkbus die hadden mijn ouders gekregen van een "boeren" familie uit Montfoort mijn ouder trokken er toen ze verkering hadden vaak op uit met de fiets, en kwamen op een avond terecht in het dorpje Montfoort, omdat de weg terug naar Eindhoven nog ver was belde mijn ouders aan bij een boerderij, ( onbekende ) met de vraag of ze daar mochten overnachten...

en dat vond het gezin goed... er ontstond een vriendschap tussen mijn ouders en die familie, en zover ik mij nog kan herinneren gingen wij daar elk jaar naar toe om een weekje vakantie te vieren...
( zeker 7 jaar lang en misschien nog wel langer )
ik vond het daar als kind "geweldig" om te helpen met het voeren van de varkens, de koeien.. en het melken van de koeien, maar ook het spelen in de hooiberg of mee op de tractor met "Hans" de zoon des huizes... in het begin werd melken daar nog met de hand gedaan, en als je dan te dicht in de buurt kwam van Hans, dan spoot hij zo een verse lading koeien melk in je gezicht..  en als we dan in de middag klaar waren met melken, dan mochten mijn broer en ik achter op de tractor zitten en de koeien die ons achterna liepen koeien-koeken geven..
Ik heb aan die tijd op de boerderij in Montfoort nog veel mooie herinneringen, vanavond ging ik een beetje op Google surfen, zoekend naar de naam van de familie waar mijn ouders vroeger bevriend mee raakte, en ik kwam uit bij de website : .. Boer Hans ( de zoon ) die nu 40 jaar later de boerderij van "vroeger" omgetoverd heeft tot een locatie waar waar iedereen plezier en een fijne tijd kan hebben....



Wilt u deze zomer op pad ? Ook in de eigen regio zijn genoeg leuken uitjes voor jong en oud. Deze week: boerengolf bij boer Hans in Montfoort. Geschikt voor jong en oud, van kinderpartijtjes tot bedrijfsuitjes. bron : de weekkrant

Boer Hans en Gerda vinden boerengolf heel leuk en het is totaal iets anders dan het winterse boerenwerk. Foto Lisette van Vliet
Boer Hans en Gerda vinden boerengolf
heel leuk en het is totaal iets anders
dan het winterse boerenwerk. Foto
Lisette van Vliet
Zenderstreeknieuws Montfoort/Oudewater
Boerengolf in de vrije natuur. Het is de snelst groeiende buitensport van Nederland en sinds enkele jaren ook in Montfoort te beoefenen. Het heeft iets weg van golfen, maar dan net even anders. De stick is een stok met daaraan een klomp en de bal is niet te vergelijken met een golfballetje. Onderweg komt u hindernissen, slootjes, koeien en koeienvlaaien tegen. “Het slaat goed aan, de mensen hebben altijd veel lol. En ook de personen die normaal niet van een spelletje houden, worden fanatiek en willen winnen,” legt boer Hans uit. In de winter is hij voornamelijk boer maar in de zomermaanden opent hij samen met zijn vrouw Gerda de deuren van de boerderij voor duizenden gasten. Het golfparcours beslaat 10 hectare land en kent 10 holes, gewoon geplaatst tussen de koeien. “In totaal lopen mensen wel zon 3,5 kilometer als ze alle holes afgaan,” weet Hans. Het golven is een groot succes. “We ontvangen mensen uit het hele land. Vooral de rust die ze ervaren in het weiland en het buitenleven, dat spreekt ze erg aan.” Het eerste jaar liep zo goed dat ze zijn gaan uitbreiden. Naast de gezellige ontvangstruimte in de hooiberg hebben ze inmiddels ook een extra stal verbouwd voor diverse binnenspelen. “Ook als het slecht weer is kan het uitje nu altijd doorgaan. In de stal kunnen mensen dertien spelletjes doen als spijkerbroekhangen, klompendansen of de koe melken,” aldus de boer. Inmiddels is het buitenterras uitgebreid, is er ook een midgetgolfbaan geplaatst en zijn er extra buitenspelen bijgekomen. “Bijvoorbeeld zaklopen, jeu de boer Hans, spijkerslaan en paalgooien. Allemaal echte boerenspelen.” Alles is dus aanwezig om een dagje uit helemaal compleet te maken. “We kunnen groepen tot 120 personen ontvangen die allemaal tegelijk, in groepjes, kunnen golven. En ook in eten kunnen we voorzien”. Voorlopig heeft boer Hans het goed naar zijn zin en ontvangt hij alle gasten met plezier. “Het wel even iets anders dan koeien melken, en af en toe ook erg druk. Maar het is het zeker waard.”









If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog