Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, February 1, 2013

v Gogh : Wheat field with Crows

Wheat field with Crows ( Korenvelden onder dreigende luchten met kraaien ) is mijn 4e parodie op de werken van Vincent van Gogh die ik in mijn lijstje met parodieën op andere kunstenaars en hun werken kan plaatsen, en daarmee heb ik vanaf nu mijn 28ste "parodie" schilderij in mijn lijstje staan....
ik ben er niet op uit om een "copy-cat" van andere kunstenaars te worden, maar door de leuke reacties die ik op dit soort parodieën krijg word ik enigszins wel aangemoedigd om er af en toe een paar te maken voor mijn Facebook pagina,

Vincent van Gogh behoort daarbij tot een van mijn favoriete kunstenaars, om dat Vincent ( net als ik ) weigerde om het geloof in zijn eigen stijl van schilderen te verliezen of te verlogenen, in ruil voor commercieel succes, waarschijnlijk was van Gogh ( en ik misschien ook ) zijn "tijd" een stuk vooruit,

citaat uit wikipedia :
Van Gogh wordt tegenwoordig gezien als één van de grote schilders van de 19e eeuw. Deze erkenning kwam echter pas laat. Tijdens zijn leven werd er waarschijnlijk maar één schilderij verkocht: De rode wijngaard (Poesjkinmuseum in Moskou). Anna Boch, een Belgische kunstenares en zus van zijn vriend Eugène Boch kocht het voor 400 toenmalige frank op de expositie van de Brusselse Les XX in 1890, een paar maanden voor Van Goghs dood.

dit bovenstaande klinkt natuurlijk best wel triest, en doet misschien ook de suggestie wekken dat ik ook nooit iets verkocht heb, maar het tegendeel is waar, mijn probleem is echter dat ik zelf niet zo'n goeie verkoper ben, "ik ben een schilder, en geen business man" door de jaren heen zijn er echte schilder werken en vele reproducties, posters etc. van mij verkocht en opgestuurd naar verschillende plaatsen en landen over de hele wereld, en ook heb ik verschillende ( Internationale ) opdrachten gekregen , zoals bij voorbeeld "mijn etalage poppen" ( die nu in Spanje wonen )

maar ik heb er nooit van mijn leven wat aan verdiend of financieel beter van geworden, zelfs de "erkenning" of  "roem" is altijd uitgebleven, vandaar dat ik de vergelijking met mezelf en Vincent van Gogh best wel durf te maken...

de laatste jaren heb ik ook het idee of het verlangen laten varen, om ooit ( tijdens mijn leven ) nog een "beroemd" kunstenaar te worden, ik heb alles wat met financiën en mijn kunst of de verkoop of promotie ervan in handen gegeven van Donald ( mijn manager ) die zorgt dat er altijd materiaal voor mij is om door te kunnen schilderen en creëren, en dat mijn werk ook na mijn dood blijft door bestaan...

in ruil daarvoor hoef ik mezelf nergens druk over te maken, en hoef ik zelf niets te doen, behalve schilderen mezelf niet druk maken..... en meer wil ik ook niet doen.....




If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog