Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, November 8, 2012

Keep on Doggig

Vandaag plaatste mijn manager dit schilderij van mij op Facebook, een schilderij dat getranspireerd is op mijn hond Spike gekruist met de hond "Brian"  uit 1 van mijn favorieten televisie cartoon series Family Guy, Spike is in het echt een kruising tussen een...
( boeren ) Fox terriër, en een Staffordshire-bulterriër ik maar de vergelijking met mijn hond en de hond uit de cartoon omdat mijn hond  "super intelligent" is omdat ik hem geleerd heb dat er een veschil is tussen ja en nee, als ik iets aan hem vraag, ( en hij kan aan de klank horen dat het een vraag is)  "gecombineerd met bv, koekje, drinken, wandelen, plassen, brokken" en hij blaft, dan betekend dat ja.. en geloof me hij blaft niet op alles en altijd "ja", ook weet hij wat hij moet doen als hij zelf een deur niet open krijgt, dan moet hij mij roepen ( blaffen ) en dan doe ik de deur voor hem open,  "ik heb me met de jaren ontpopt als een echte Dog Whisperer"
Spike is vernoemd naar de blonde vampier uit de televisie serie Buffy "the vampire slayer" en we wonen nu al meer als 10 jaar samen, in eerste instantie was het nooit mijn bedoeling om een hond in huis te halen, maar omdat ik in de tijd dat ik spike leerde kennen omdat ik een vriendin had wie haar hond weggelopen was, kwam ik bijna dagelijks in het dierenasiel Doornakker..
op een dag was Spike daar en ik werd meteen "verliefd" op dat beestje, bij het asiel hadden ze een schatting gemaakt over zijn leeftijd, dat was toen ongeveer 5 jaar, ze hadden hem gevonden in een bos, ( aan een boom gebonden ) ze zeiden dat je hem niets meer kon leren inmiddels is mijn "kind" nu een jaar of 15 oud, en hij begint af te takelen,
hij begint te stinken en hij ziet en hoort steeds minder goed,  en ik denk gezien zijn leeftijd ( nu een jaar of 15 ) dat hij niet lang mijn  "maatje" meer zou zijn, we hebben samen veel meegemaakt  goede tijden, maar ook slechte tijden, zzo heeft hij 2 keer mijn leven gered, toen mijn huis afbranden  en hij was mijn Muze "Cloudje" haar grote vriend,  1 ding weet ik nu wel zeker, en dat is dat als Spike er straks niet meer is, dat ik dan nooit meer een Hond in huis haal, omdat het te veel beperkingen op legt, ik kan nooit eens op vakantie of een paar dagen naar het buitenland.. ik zorg nog voor "Spikel" zolang hij leeft, want een betere vriend heb ik nooit gehad...









No comments:

Post a Comment

Search in This Blog