Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, August 23, 2012

Dwaalhaas : Handpainted Guitars

ik heb al eerder een aantal beschilderde muziek instrumenten op mijn blog gepost, maar ik vond het nu wel tijd voor een aantal beschilderde gitaren..
ook deze Eindhovense / Best gitaar van het merk Egmond, is eerder al aan bod gekomen, maar omdat dit stukje vooral over de gitaren gaat moest ik de foto hier wel bij zetten... ( weer ) jammer genoeg kon ik nog nog maar een paar foto's "en dan ook nog eens van slechte kwaliteit" van mijn beschilderde gitaren vinden, want ook gitaren heb ik veel vaker beschilderd dan dat er op mijn PC nog foto's van zijn ( doordat mijn huis ooit eens afgebrand was ben ik veel foto's verloren...
Maar over de Dwaalhaas gitaren... 1 keer heb ik van een muzikant de opdracht gekregen zijn gitaar te beschilderen, en het resultaat vond ik zelf zo mooi dat ik nu nog regelmatig op markten oude gitaren opkoop om te beschilderen puur voor decoratie doeleinden, in eigen gebruik ( decoratief ) heb ik zelf ook 1 gitaar buiten in mijn tuin onder een afdak hangen omdat de acryl verf die ik gebruik ook "weerbestendig" is, het leuke, aan een Dwaalhaas Gitaar in je tuin is dat het een uitstekende plaats blijkt te zijn, voor kleine vogeltjes..
die er dankbaar gebruik van maken als vogel huisje. ( maar dat is enkel een leuke bijkomstigheid ) muziek heeft altijd een belangrijke rol in mijn leven gespeeld, van rock tot klassiek, van punk tot pop, en alles wat er tussen en omheen zit, ik heb niet 1 bepaalde voorkeur voor het soort muziek waar ik naar luister, mijn uitgangspunt is "zolang het maar goed klinkt" want Dwaalhaas "rocks"

Wat valt er nog meer te zeggen over de door mij beschilderde gitaren ?

want ik moet nog een heel stuk schrijven om deze post tot de onderkant van mijn laatste gitaar foto te vullen.. :-(
mijn gitaren, net als al de andere dingen en schilderijen die ik maak, of het nu om een opdracht, een "Daily Dwaalhaas", een project, of een "productie" werk gaat, met grote passie beschilderd, want als ik bepaalde dingen als kunstenaar niet wil doen, dan doe ik het ook niet, ondanks het geld dat er voor geboden word, ik hoef en ik wil niet afhankelijk zijn van de verkoop of opbrengst van mijn kunst, dat geld verdwijnt dan ook altijd in de stichting die zorgt dat mijn werk ook na mijn dood blijft voort bestaan...

zoals Willem, in het "Willem Adelaar interview" ook zegt : "niets als geen herinnering moet blijven"


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog