Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, August 22, 2012

Barbie's Handpainted Dwaalhaas car

ik kocht deze auto op een rommelmarkt, omdat het mij een leuk object leek om te gaan beschilderen, daarvoor had ik alleen nog maar mijn eigen auto beschilderd...
in die tijd noemde ik mezelf nog "De Waal©65" mijn eigen auto beschilderen deed ik uit een soort van protest, de gemeente Eindhoven had allerlei kunstenaars benaderd, waaronder ook mij, om een project of kunstwerk te maken voor de wijk waarin hij of zij woonde, dat zal dan gepaard gaan meet een flinke pot subsidieerde geld, omdat ik geen voorstander ben van gesubsidieerde kunst, besloot ik mijn auto te gaan beschilderen, zo was er kunst in alle wijken van Eindhoven, en daar buiten.. de media kreeg "lucht" van mijn stil protest en kwam voor een interview, een dag later stond het in de krant, en nog geen week later kwam ik bij de huldiging van PSV de burgemeester van Eindhoven tegen, die meteen op mij af liep en mij feliciteerde met mijn "leuke" actie

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog