Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, September 7, 2012

smart investors choose Dwaalhaas

een leuk iets waar ik aan herinnerde toen ik mijn video van Omroep Brabant terug zag, was die tanden.. "dat zag er niet uit" die video is kort na mijn periode van dakloos zijn gefilmd, in die paar jaar dat ik dakloos was
verloor ik veel tanden, ik viel toen vaak door dronkenschap op mijn tanden, of ze hadden veel te lijden met allerlei ruzies etc.
ik ergerde mezelf rot aan mijn gebit toen het beter met mij ging...

toen ik ook eenmaal uit mijn financiële problemen was besloot ik een kunstgebit te nemen, deze werd toen betaald door het ziekenfonds, ( ruim 800 euro ) alle stompjes aan tanden die ik toen nog had moesten er uit, en na een paar maanden had ik weer mooie tanden ( ze liggen nu voor mij, hier op de tafel )  lol...

maar omdat ik toen af en toe nog wel eens een "terugval" had, verloor ik na 2 maanden mijn kunstgebit ergens in een kroeg... :-( ik baalde want zonder mijn kunstgebit, of de rotte stompjes die ik nog had in de video, had ik helemaal niets meer.. de verzekering, het ziekenfonds konden niets voor me doen... ik moest 800 euro bij elkaar zien te krijgen om zo een nieuw gebit te kunnen laten maken,  maar eigenwijs ( is ook wijs ) als ik ben, besloot ik allerlei tand technicus aan te schrijven met de vraag wie dat mij wilde helpen,
een nieuw kunstgebit in ruil voor een Dwaalhaas schilderij..
en ja er melde zich iemand aan, en dat kunstgebit dat heb ik nu nog steeds..

lol, ja je kunt wel zeggen dat ik soms mijn eigen geld kan maken, ( Dwaal Euro's ) een niet economie crises gevoelige, en altijd in waarde stijgende belegging....

wat heb ik nog meer allemaal betaald met mijn kunst ?

een aantal keer een taxi, met een klein schilderijtje...
en een aantal dagen gratis drank in een cafe, waar ik voor een voorgetekend bierviltje een gratis flesje westmalle triple kreeg..

en dan natuurlijk nog de periode, dat ik ongeveer 6 jaar lang 2 huur huizen had ( een gratis )

en alle meubels en huisraad die ik gratis kreeg, nadat mijn huis was afgebrand... ( ik was niet verzekerd )

op die paar keer met mijn kunstgebit, en taxi's  na, heb ik nooit aan bedrijven of zo aangeboden om hun diensten met mijn werk te betalen, dat laat ik liever aan de bedrijven over,  maar het is wel een feit, dat ik doordat ik kunstenaar ben, ook mijn eigen geld kan maken.. lol..




No comments:

Post a Comment

Search in This Blog