Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, January 12, 2013

Dikkeman My ``Alter Ego``

Dit is een zelf portret van mijn ``Alter ego` ( de Dikkeman ) of is het andersom, en ben ik in het de Dikkeman en is Dwaalhaas mijn Alter ego ?
een hele lange tijd heb ik een weblog gehad onder de naam dikkeman.nl, en daar had ik stiekem veel plezier aan, geen geheimen, geen taboes, en zeker geen anoniem gedoe, alles, mijn hele leven ( inclusief een live webcan) open en bloot, ( soms letterlijk,  want ik ben nudist / naturist ) op het internet..

soms mis ik die tijd wel, het is inmiddels bijna weer een jaar geleden sinds ik gestopt ben met Dikkeman, maar ik heb ondertussen van alles geprobeerd om weer een soort van `veilige`Dikkeman weblog opnieuw op te starten, via Facebook, via een Forum, zelfs onder een andere domeinnaam dan Dikkeman, maar steeds miste ik weer mijn oude vertrouwde logo/tje van die sumo worstelaar, die zo goed bij mijn alter ego paste.. ondertussen begin ik er weer een beetje uit te kommen, uit het dilemma of ik weer door moet gaan met mijn oude weblog, en hoe ik dat dan moet doen, want de Dikkeman weblog, heeft helemaal niets met Dwaalhaas of met mijn Kunst te maken, Dikkeman is een heel ander persoon..

volgens Wikipedia : is Een alter ego ,een tweede persoonlijkheid of een persoon in een persoon. De term komt uit het Latijn en betekent "andere ik" en wordt vaak gebruikt in de literatuur om personages met verschillende identiteiten of verschijningsvormen te beschrijven....

Clark Kent het alter ego van Superman
Batman is het alter ego van Bruce Wayne,
Spider-Man is het alter ego van Peter Parker,
De Hulk is het alter ego van Bruce Banner,
Darth Vader is het alter ego van Anakin Skywalker,
Buddy Love is het alter ego van Julius Kelp (The Nutty Professor),
Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band is het alter ego van The Beatles,
Heer Voldemort is het alter ego van Marten Asmodom Vilijn,
Edward Hyde is het alter ego van Henry Jekyll (The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde),
Mega Mindy is het alter ego van Mieke Fonkel,
Superdonald is het alter ego van Donald Duck
Hannah Montana is het alter ego van Miley Stewart

Alter ego´s in het echte leven

Garth Brooks is Chris Gaines
Margreet Dolman en dominee Gremdaat zijn alter ego's van Paul Haenen
Bob Dylan is het alter ego van Robert Allen Zimmerman
Bono's alter ego's zijn The Fly, Mr. MacPhisto, Mirrorball Man en Alton Dalton
Hero is Antonie Kamerling
David Johansen is Buster Poindexter
Joseph Levitch is het alter ego van Jerry Lewis
Walden Robert Perciville Cassotto is het alter ego van Bobby Darin
Marilyn Manson is alter ego van Brian Warner
Sjef van Oekel was het alter ego van Dolf Brouwers
Slim Shady is het alter ego van Eminem
David Bowies alter ego's zijn Ziggy Stardust en Thin White Duke
Lady Gaga's alter ego is Jo Calderone
Sasha Fierce is het alter ego van Beyoncé
Marek van der Jagt is het alter ego van Arnon Grunberg
Richard Bachman is het alter ego van Stephen King
Fubuki Atsuya is het alter Ego van Fubuki Shirou

Juist omdat ik lijd aan STPS ( een Schizotypische persoonlijkheidsstoornis )
zou ik er helemaal niets om moeten geven als ik ook weer zou gaan Bloggen als `de Dikkeman`
want door mijn stoornis het eigenlijk heel normaal om een soort van `dubbele persoonlijkheid` te hebben, zonder dat Dwaalhaas en Dikkeman elkaar in de weg lopen....





If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog