Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, August 29, 2012

woensel west car painting kids

een aantal jaren geleden werd ik benaderd door een van de wijkverenigingen van het "mooie" Woensel west 1 waarin ik woon, "of ik zou willen mee werken aan een feest hier in de buurt" en...
dan moest ik maar iets voor de kinderen in de wijk verzinnen, ik kon daarvoor aanspraak maken op een vette subsidie pot :-( ik haat subsidies ) woensel west 2 , de wijk waarin ik woon heeft door de jaren heen van allerlei titels gekregen zoals : achterstandswijk, probleemwijk, en tegenwoordig zelfs pracht-wijk  of kracht-wijk  ( om de negatieve klank er uit te krijgen ) omdat ik helemaal geen idee had over wat te organiseren, of wat ik voor de wijk kon doen besloot ik een oude sloopauto te regelen waarop kinderen zich met verf konden uitleven, APK garage Franklin stelde een gratis sloop wagen te beschikking, en zelf regelde ik grote tonnen latex / water based verf en kwasten, daags van te voren schilderde ik allerlei figuren en dingen op de auto zodat de kinderen iets hadden om in te kleuren,   ook had ik nog een aantal Dwaalhaas t-shirts liggen, die ik op die dag gratis uitdeelde aan de kinderen die mee deden aan het schilderen, het was een leuke dag en veel kinderen deden mee, mijn "project" was dus geslaagd, maar toen kwam weken later de buurtkrant binnen, er werd gesproken over en geslaagd feest en er stonden mooie foto's van het feest bij, maar er werd niets gezegd over mijn deelname, of project, ik werd nergens genoemd, niet negatief, maar ook niet positief, er was ook geen enkele foto van de kinderen die bezig waren met het schilderen gepubliceerd, alsof ik nooit mee gedaan had, werd mijn "ding" doodgezwegen, dat was voor mij dan ook meteen mijn laatste inzet en bijdrage voor deze fantastische woon wijk...  "parels voor de zwijnen"

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog