Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, August 8, 2012

Dwaalhaas "De Fles"

De fles speelde een grote rol in heel m'n droef bestaan Omdat ik nooit geen liefde kreeg ben ik aan de fles gegaan Jij vrouwenvriend, jij schonk sindsdien mij menig levensles Ik heb gelachen en geweend bij jou m'n trouwe fles
Mocht ik door de drank bezwijken Mocht ik naar de donder gaan Laat dan op m'n grafsteen prijken "Hij kon niet meer op z'n benen staan" Mocht ik door de drank bezwijken Mocht ik naar de donder gaan Laat dan op m'n grafsteen prijken "Hij kon niet meer op z'n benen staan"
Als ik afgemonsterd was dan was m'n eerste gang 't Meisje waar ik veel van hield m'n hele leven lang En als 'n ander naar d'r keek dan flikkerde ik een mes Dan werd ik om m'n neus wat bleek en greep weer naar m'n fles
Mocht ik door de drank bezwijken Mocht ik naar de donder gaan Laat dan op m'n grafsteen prijken "Hij kon niet meer op z'n benen staan"

 En mocht ik 's nachts op de oceaan, wanneer de stormwind brult Bezopen op de voorplecht staan, de fles nog half gevuld En seint dan onze marconist het noodsein, S.O.S. Dan gaat m'n laatste voet aan wal, gestoken in 'n fles.

Nee ik schaam mij er niet voor, zolang ik alles zelf onder controle blijf hebben, mag ik van mijzelf, net zoals andere "normale" mensen ( in een weekeind ) doen, 1 of 2 keer per week alcohol drinken, en ondanks dat ik zo'n 25 jaar geleden ooit alles kwijt ben geraakt door een alcohol verslaving "ik werd zelfs dakloos" doe ik het al heel lang  "goed", ik kijk om me heen, naar sommige kennissen of vrienden die elke dag wel iets moeten hebben al is het maar 1 wijntje bij het eten, of een biertje na het werk. Ik drink om soms even rust te nemen van het nadenken...

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog