Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, August 16, 2012

even wat voor mezelf maken....


Eventjes een beetje voor mezelf "hobby-en" en niet voor de "Daily Dwaalhaas", of Facebook.. op deze 3 video's ben ik bezig op canvas achtergronden te maken voor 3 nieuwe schilderijen die ik hier thuis nodig heb om voor mijn raam te zetten
ik houd werk en privé zo veel mogelijk apart, ik heb dus deze middag behalve de doeken ook  verf en kwasten voor "eigen gebruik"gekocht, zodat ik niet aan de door mijn managers betaalde spullen en materialen hoef te zitten, ... "3 achtergrond-jes" voor mij privé gebruik, en dan vanavond als het buiten afgekoeld is ga ik weer verder met de nieuwe "daily Dwaalhaas (zen ) "voor Facebook


het lijkt allemaal zo gemakkelijk deze "achtergronden" schilderen, en ik geef ook toe dat dit de leukste en snelste  fase is van mijn schilderijen maken ( ik maak mijn schilderijen altijd in 3 fases ) maar dit is zeker niet de makkelijkste.. deze eerste fase is bepalend voor de rest van het schilderij.. voor mijn gevoel en met mijn gevoel breng ik de verf ( en soms ook andere chemische troep ) op het doek, dit laat ik met elkaar bijten, vechten en spelen terwijl het droogt, voor mijn gevoel en mijn waarheid spelen dan de geesten van de overleden mensen om mij heen met het verf,  als het dan droog  en uitgewerkt is meestal 1 of 2 dagen er na, zet ik de schilderijen met de achtergronden zo neer dat ik er niet omheen kan kijken,...   
... en dan komt fase 2, het gevoel, of het idee uitwerken en opzetten, fase 3 is de lastigste, en neemt het meeste tijd in beslag, dat is het opzetten van de zwarte lijntjes, ik heb al vaak mijn werk, en hoe dat je er eigenlijk naar zou moeten kijken proberen uit te leggen, want mijn werk lijkt figuratief, en misschien door de directe afbeeldingen is het dat ook wel, maar als je alle kleuren weg gaat denken, en je puur focust op de zwarte lijnen in mijn werk, dan zie je met een heel klein beetje veel meer, dan 1 afbeelding, mijn schilderijen zijn als boeken voor een analfabeet met veel fantasie...

 

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog