Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, August 11, 2012

Junkie Art, Mijn Muze Claudine

Niet zelden was mijn huis vroeger & atelier een soort van inloop huis voor dakloze en of verslaafde vrouwen doordat ik zelf ooit dakloos geweest was, en er door de inzichten van andere zelf uitgekomen was, voelde ik het als een soort "verplichting" ook anderen te helpen...
sommige meiden kwamen hier voor een goed gesprek,  of een warme maaltijd, anderen kwamen hier voor een ( tijdelijk ) dak boven hun hoofd, zonder dat ze bang moesten zijn om misbruikt of gebruikt te worden, weer anderen kwamen gewoon om even op te warmen van de kou buiten , of om wat te eten of  drinken, en ik, ik probeerde zo veel mogelijk te helpen, met hun als gewone mensen te zien, en te accepteren zoals ze waren... ik zorgde dat ik had schone naalden en spuiten in huis had, die kocht ik bij de apotheek,  "Gratis" condooms kregen ze als ze moesten "werken" en van de kringloop winkel waar ik toen werkte nam ik regelmatig toilet artikelen als zeep parfums en make up voor ze mee, als ik daar veel van ingezameld had, bracht ik dat zelfs naar de keet op de tippelzone zodat zij daar die make up konden uitdelen... "ik was veel te goed voor mijn medemens"
Van alle meiden, en ik denk dat het er wel 15 0f 20 waren die hier regelmatig kwamen was "Cloudje" mijn "lievelingetje" misschien omdat zij mij ergens herinnerde aan mijn eerste grote liefde die overleed aan anorexia nervosa, "Cloudje" was een intelligente mooie meid waarmee ik uren kon praten of in 1 ruimte kon zitten zonder mezelf te gaan ergeren aan haar,
en zij werd DE inspiratie bron voor veel van mijn schilderijen, zelfs nu nog jaren nadat ik gestopt ben met het "helpen"en opvangen van "probleemgevallen" in deze post besteed ik wat aandacht aan de schilderijen waarop ik haar letterlijk geschilderd heb, als de persoon die zij toen nog was
( voor mij ) een super vrouw, met het meest perfecte lichaam dat ik op dat moment kon.. en bovendien had ze ook nog humor.. op deze foto is ze bezig een "shot" te zetten
en dit is het schilderij dat ik gemaakt heb geïnspireerd op de foto, het schilderij heb ik ooit bijna verkocht aan iemand die blijkbaar niet wist wat de afbeelding precies was dus rade ik het af om dit werk te kopen, "hij is dus nog steeds in eigen bezit"
de volgende 3 schilderijen zijn wel alle 3 verkocht, een persoonlijke vriend van mij kocht ze omdat hij wist van mijn speciale liefde voor "Cloudje" de "passie" die in
deze werken zat, sprak hem persoonlijk wel veel aan, zelf zie ik deze werken als bewijs dat ik ondanks mijn STPS wel in staat ben relaties aan te gaan en te onderhouden
"zolang de persoon in kwestie mij maar bleef / blijft boeien", en dat deed en doet "Cloud" nog steeds, en ik geef ruiterlijk toe, dat ik misschien een "verwrongen" beeld heb van wat ik "de perfecte vrouw" noem, en misschien is het allemaal ook wel omdat ik na bijna 25 jaar nog steeds veel aan mijn overleden ex vriendin denk..
ik weet het niet, en eigenlijk wil ik het ook niet weten. vrienden en kennissen zeggen wel een dat ik moet stoppen, met na te denken over mijn "Engel"nu ze al zo lang dood is maar hoe kan ik dat ? hoe zou mijn leven nu zijn als zij niet was gestorven ? zou ik dan nu een "normale" huisvader zijn" of gescheiden en kinderloos ? "wat als ?" vragen die je gewoon niet uit de weg kunt gaan, omdat je heden altijd bepaald word door je verleden, en mijn verleden naam daar een drastische wending, Als mijn grote liefde in 1991 niet ( aan anorexia nervosa ) gestorven was zou ik dan toch een verleden van ( alcohol ) verslaving en dakloos zijn gehad hebben ? en zou ik dan ook daklozen en verslaafde hebben opgevangen ? zou ik "Coudje" dan ooit hebben leren kennen ?
hierboven "The making of Drugs Art" lol, "Cloud's" bloed en mijn verf samen op het canvas" bizarre strekken en "gekke ( spraakmakende ) dingen" zij hield er, van en ik ook.. deze foto en dit project deden wij in de tijd dat "Cloud" zelf ook begon met schilderen, en haar creatieve talenten te ontwikkelen, ze was zeer artistiek en ook muziekzaal, en ik bracht die kant van haar naar boven, ik stimuleerde haar meer te schilderen en zich ook ander te uiten, ik kocht voor haar piano's, elektrische orgels, keyboards, "Alles wat nodig was om er uit te halen wat er in zat"... het werk hier onder is het laatste werk waaraan zij ooit was begonnen, ze had de lijnen, de tekening opgezet, op een grote plaat aluminium, ze heeft dit nooit af gemaakt, en daarom heb ik dat gedaan, en wel in mijn eigen stijl, haar tekening....
inmiddels gaat het heel goed met "Cloud" ze is alweer enkele jaren, na 15 jaar heroïne en crack / coke en pillen helemaal "clean" zelf gestopt met wilskracht.. ze woon ver weg van Eindhoven, ver weg van de drugs en de verleiding en het "oude wereldje", ze werkt, ze studeert, en onlangs heeft zij zelfs haar rijbewijs gehaald. af en toe geeft ze mij "een teken van leven" dan komt ze even op bezoek, even laten zien dat alles nog steeds goed met haar gaat, want ze is en blijf voor altijd mijn muze....



No comments:

Post a Comment

Search in This Blog