Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, November 17, 2012

Ruilhandel, Bartering, Swishing


Ruilhandelbartering, of (modernere term) swishing, is een oude vorm van handel drijven  
Het betreft hier in mijn geval om het ruilen van Kunst ruilen tegen dingen of hulp zonder dat er geld mee gemoeid is. 
Als jij iets hebt of wilt ruilen, laat het mij dan weten, Wanneer beiden akkoord gaan met de ruil krijgt de ene persoon het ruilmiddel (dit kan een voorwerp of een dienst) van de andere en omgekeerd... 

Omdat ik het tegenwoordig zelf allemaal niet meer zo goed kan of nooit gekunt heb zoek ik regelmatig hulp bij de volgende dingen : 
Tuin werkzaamheden 
Huishoud / poetsen
Auto reaparatie / onderhoud
Motor reparatie / onderhoud
Scooter reparatie / onderhoud
Flash / webdesign

Documentatie werkzaamheden
zoals schrijven biografie of Ducu
en alles wat evt met mijn kunst te maken kan hebben, zoals drukwerk, "multi" media etc. 

1 volle dag  werk in ruil voor 1 schilderij ( in overleg 50 x 70 cm ongeveer )

vragen, voorstellen, sugesties Mail me dwaalhaas@outlook.com
"het geeft mij persoonlijk altijd een kick om dingen te kunnen betalen met mijn Kunst"
dus als je denkt dat je iets voor me hebt, waar ik een schilderij tegen wil ruilen...  laat het mij dan weten

Wanneer het geld zeer snel in waarde daalt, verliezen de mensen hun vertrouwen in geld en accepteren ze het niet meer als betaalmiddel. Het voordeel van ruilhandel is dan dat de koper en verkoper zich geen zorgen hoeven te maken over de pijlsnel stijgende prijzen: Dezelfde som geld kan morgen nog maar de helft zoveel waard zijn als vandaag, maar een kilo kolen die niet opgestookt wordt is de volgende dag nog steeds een kilo kolen.
In Zwitserland is het ruilsysteem onder de naam WIR, Wirtschaftsring, een geaccepteerd onderdeel van de gewone economie. Het WIR systeem waarin bedrijven goederen en diensten ruilen of barteren blijkt een stabiliserende invloed te hebben op de geldeconomie. In tijden van economische voorspoed krimpt het WIR systeem en maakt iedereen gebruik van het gewone geldsysteem.
Meer info op Wikipedia

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog