Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Thursday, October 11, 2012

De Ginkgo Biloba bomen

bij mijn vorige huis had ik een echte Ginkgo boom voor mijn deur staan, dat zijn bomen die je hier in Eindhoven niet veel ziet, ik vond dat toen zo speciaal, en ik vond dat die boom zo van mij zelf was,... maar hij was natuurlijk gewoon van de Gemeente Eindhoven, aan de Ginko boom worden allerlei "krachten" toe gewezen, en ik weet nog..
dat een keer echt boos werd toen de mensen van de plantsoenen dienst kwamen om de boom te snoeien, die boom was toen zo hoog en groot dat de takken tegen mijn slaapkamer raam klopte om binnen te mogen komen... De Ginkgo Biloba wikipedia

maar los van "mijn" Ginkgo heb ik altijd een sterke band gehad met bomen en de natuur in het geheel op deze blogger vind je onder "oil paint" een aantal oude schilderijen van mij die ik op de traditionele geschilderd heb, "landschapjes met olieverf" soms als ik dan buiten in de natuur loop, en zeker nu in de herfst, dan denk ik zal ik er weer een paar maken zoals toen ? maar dat komt er dan uiteindelijk nooit van, omdat ik te veel vast houd aan mijn eigen waalinistiesche stijl..

ps wist je trouwens dat je met bomen kunt "knuffelen" ? je moet het maar eens proberen als je jezelf helemaal leeg en zonder energie voelt, dan ga je gewoon naar een gezonde dikke oude boom, en dan sla je je armen er om heen, je zult merken dat het dan net is alsof de boom met jou praat en verhalen verteld over alles wat hij 2 of 3 mensenlevens heeft mogen zien vanaf die plaats waar hij staat, dit geeft echt energie..




No comments:

Post a Comment

Search in This Blog