Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, October 24, 2012

Dwaalhaas "creatief met klei"

een tijd geleden kocht ik een pak  DAS pronto - zelfhardende  klei. ( omdat ik het ook wel eens leuk vind om andere dingen dan schilderen te doen ) en daarmee maakte ik dit  "zelfportret" ...
ik noem het "zelfportret" omdat het behalve een kopie van mij kleine vriend is, ook cryptisch op mij lijkt, want ook ik ben soms een ( slappe ) lul.. en bovendien, wat zijn wij mannen eigenlijk voor soort dieren ? "de meeste van ons gebruiken dat ding om mee te denken"..

ik heb hier maar meten een fotoshop van gemaakt want enkel de verpakking van de klei, en het geboetseerde "ding" is ook maar saai, bovendien is dit weer zo'n "kunstwerkje" waar waarschijnlijk weer veel mensen over gaan roddelen en delen via "sociale" media... vreemd eigenlijk, want als je het beeld "David" van Michelangelo bekijkt..
dan zie je dat een afbeelding van het mannelijk geslacht in de kunst geen vreemd iets is... lol ik vraag mezelf nu net af wat ze in Amerika zouden doen met een standbeeld of openbaar kunst bezit zouden doen als er bloot op afgebeeld staat .. zouden ze het afplakken met een bordje "gecensureerd" youtube en facebook ( Amerikaans ) zijn soms ook wel eens een beetje in de war met hun censuur beleid, omdat de lijn tussen sex en kunst soms flinterdun kan zijn, of in elkaar overlopen.. wat mag niet en wat mag wel ? het naakte lijf ( of delen ervan ) worden vaak als aanstootgevend, of choquerend ervaren, terwijl moord, doodslag, geweld, oorlog en agressieve games gezien worden als "normaal" ...

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog