Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Monday, October 29, 2012

waarom vrouwen ?

ooit kreeg ik de vraag van iemand waarom ik altijd of vaak / meestal vrouwen schilderde,en geen mannen, en daarop was mijn antwoord makkelijk "ik vind vrouwen gewoon mooier" bovendien zijn de figuren die ik schilder ( hoewel ze vaak vrouwelijke rondingen hebben) niet altijd vrouwen, het zijn misschien niet eens altijd mensen...
ik weet niet of je je de clip nog kan herinneren van Marilyn Manson - The Dope Show een totaal sex-loze sexy outfit, ..  de vrouw figuren in mijn schilderijen zouden net zo goed mannen kunnen zijn met beschilderde latex pakken aan .. maar op het verzoek van toen om namelijk naakt te schilderen heb ik toen een hele serie geschilderd met "dickheads" als deze, lol... want ipv dat on bloed naar onze hersenen stijgt als we met een mooie vrouw praten gaat alles naar onze "kleine Jan" die meteen ons denken over neemt... ze zeggen wel eens "je bent wat je denkt" of hoe je denkt... en iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid..   dit soort schilderijen "penis schilderijen" zijn misschien onderbewust wel geïnspireerd op Tarzoon (ik zag die film ooit, toen ik een jaar of 12 was ) lol...




No comments:

Post a Comment

Search in This Blog