Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Saturday, December 8, 2012

Op de helft van Facebook

ik heb net even op de Dwaalhaas Facebook pagina gekeken, en ik zag dat ik al op de helft ben van mijn Facebook project om voor elke dag een nieuw schilderij te maken,
( dat betekend dat ik er nu ongeveer al 182 gemaakt heb voor dit project ) ik vind eigenlijk wel dat ik daarvoor een heiligverklaring of een prijs verdiend heb, want er zijn niet veel kunstenaars die mij dat na doen :-)

wat voor mij nu ook leuk is , is dat ik ondertussen weer veel schilderijen en werk van mezelf op mijn harde schijf heb staan, waarmee ik ook weer leuk kan photo-shoppen etc.

de afgelopen week had ik hier op mijn weblog een web-poll staan, waarop de bezoekers van deze weblog konden mee stemmen of ik wel of niet beeld materiaal / foto's meer als 1 keer "mag" gebruiken, de meerderheid ( 4 stemmen ) vonden dat niet erg, en dat is voor mij prima, want hoewel deze weblog voornamelijk over mijn Kunst gaat blijft dit een weblog en geen kunst website ( de officiële Dwaalhaas Kunst site is nog steeds onder constructie ) ik ben dus van plan hier  met regelmaat ook wat meer de dingen te posten, die mij zoal dagelijks bezighouden, "ook als het niets met mijn Kunst te maken heeft"...

over een half jaar ( ongeveer ) dan stopt mijn "Daily Dwaalhaas" op facebook, dan komen er niet meer dagelijks nieuwe schilderijen, maar af en toe.. want over een half jaar ga ik mij weer volledig op mijn Atelier / Galerie richten, het beschilderen van voorwerpen en canvas doeken, dan ga ik weer exposities houden, en misschien een maandelijks  "open Atelier" lol    "ik heb altijd grootse plannen", maar ik weet net eens hoe mijn manager tegenover dit idee staat, daar zou ik nog voor in overleg moeten dus.. maar voor het facebook project was 1 jaar afgesproken,  en dat houd ik nog wel vol..  hoewel het soms best zwaar is ik heb afgelopen weken weer een achterstand opgelopen met het inleveren van nieuw werk, en daardoor moet ik aanstaande woensdag minstens 15 schilderijen af hebben ( daar moet ik zelfs nog aan beginnen )

mijn idee is om vandaag aan 15 schilderijen te werken die zijn geïnspireerd op het werk van Vincent van Gogh, want behalve dat hij ooit hier in de buurt geleefd heeft ( Nuenen bij Eindhoven ) heb ik ook veel andere dingen in mijn leven die overeen komen met het leven van Vincent, zoals zijn koppigheid, zijn eigen stijl van schilderen, verkoop bij leven, geestelijke toestand en onze rode haren.... "je zou bijna denken dat ik een soort reïncarnatie ben"  lol... ( als je in die "onzin"geloofd  ) maar het idee om vandaag te beginnen met 15 "Van Gogh" schilderijen kreeg ik toen ik gisteren dit lied op Youtube afspeelde....( ik wil een Dwaalhaas / van Gogh versie maken )

Als ik goed naar de tekst van dit nummer luister, dan krijg ik zelfs tranen in mijn ogen.. "word ik ook steeds gekker met mijn STPS ?" soms lijkt het wel alsof mijn leven na die diagnose steeds moeilijker aan het worden is.. Uit Wiki pedia :  STPS'ers hebben niet veel behoefte aan contact met andere mensen. Hun affect is vaak oppervlakkig of afgestompt en in andere gevallen vertonen ze emoties die niet bij de situatie passen. Toenadering is niet altijd gewenst. Dit kan leiden tot achterdocht, verdere terugtrekking in een sociaal isolement en angstverschijnselen. Net als bij schizofrenie ligt het zelfmoordgehalte erg hoog bij de schizotypische persoonlijkheidsstoornis. 10% van de mensen met een schizotypische persoonlijkheidsstoornis beëindigt uiteindelijk zelf zijn leven.

maar zoals over de vermeende zelfmoord van Vincent van Gogh, en over de eventuele suïcidale gedachten van een "gemiddelde" STPér  zoals mij, daar zijn verschillende waarheden en verhalen van te maken...



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog