Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, December 30, 2012

Suske & Wiske de dwalende haas

morgen ben ik weer de hele dag in België, om zoals elke week mijn vader te helpen op  de Vrije markt in Overpelt, zelf verkoop ik daar niets, dus ook geen Kunst,  omdat ik elke zondag de hele dag van huis ben, en dus ook heel de dag niets aan mijn weblog kan doen,  probeer ik elke weer iets "Belgisch" te schilderen, gewoon omdat ik ook meer van België houd dan van Nederland, vandaag is het een kaft van een stripboek geworden, Suske en Wiske.....
 is een Vlaamse stripreeks die bedacht en getekend werd door Willy Vandersteen en later werd voortgezet door achtereenvolgens Paul Geerts, Marc Verhaegen en het duo Luc Morjaeu en Peter Van Gucht van Studio Vandersteen.
Suske en Wiske is één van de populairste stripseries in Vlaanderen en één van de weinige Vlaamse strips die ook in het buitenland erg populair zijn geworden. Ze loopt al sinds 1945 en is daarmee de langstlopende Vlaamse stripreeks. De verhalen zijn in de eerste plaats humoristisch van aard, maar hebben daarnaast over het algemeen een sterk moraliserende ondertoon. Tijdens hun hoogtijdagen hadden de Suske en Wiske-verhalen een sterke reputatie op het vlak van spannende en inventieve plots. meer op wikipedia

dit schilderij is mijn parodie op de striphelden,

via Google vond ik nog een verboden 18+ versie
die online te lezen is ( Nederlands ) hier hebben de makers van Suske en Wiske nooit toestemming gegeven, en deze strips werden dus allemaal uit de handel genomen...





If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog