Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Monday, December 3, 2012

The Johan Vlemmix connection

06:30 en ik heb nog steeds niet kunnen slapen, nadat ik Spike heb uitgelaten ben ik nog wat gaan schilderen, en een beetje op het internet gaan surfen, op mijn eigen Blogger ( deze ) zegt op dit moment ( via de web-poll ) dat het oké is als ik bepaalde foto's meer als 1 keer gebruik, dus dat maakt het ook wat makkelijker om meer te schrijven. ( stemmen via de poll kan nog 5 dagen ) vannacht was ik behalve het schilderen ook via Google  op zoek gegaan ...
naar foto's van mijn werken die ik ooit onbetaald ( in ruil voor een beetje media aandacht "ik zocht dat vroeger nog op" ) voor Johan Vlemmix gemaakt heb, zo vroeg hij mij ooit een schilderij in mijn eigen stijl te maken van  Prins Willem Alexander met bruid, en later vroeg hij mij om een hele bouwkeet te beschilderen in het kader van de wereld kampioenschappen voetbal ( ik ben daar toen dagen lang ( onbetaald ) "als vriendendienst" mee bezig geweest ) ( en daar baal ik nog van dat ik ooit zo stom kon zijn ) ik zelf had helaas geen foto's van die dingen gemaakt, vandaar dat ik af en toe Google afzoek om nog foto's en dingen van mijn eigen "oudere" werken en dingen terug te vinden, van die beschilderde bouwkeet weet ik dat Johan Vlemmix hem verkocht heeft aan een woonwagen kamp in Eindhoven, volgens eigen zeggen met verlies, anders had hij mij ook wel wat geld gegeven voor de "moeite" ( 2 - 3 dagen werk ) de bouwkeet scheen nog 1 keer op televisie geweest te zijn toen er een politie inval was geweest op dat woonwagenkamp omdat ze er een wiet plantage in hadden gemaakt, via een kennis van Johan ( ik weet niet of het een vriend , goede kennis, of gewoon een sukkel, net als ik toen was ) ben ik nog ooit bestolen van 5 schilderijen, die man had een kozijnen zaak op de Leenderweg in Eindhoven, en die wilde graag 5 van mijn werken in zijn winkel hangen, die winkel ging na een paar maanden failliet, en mijn schilderijen waren weg "gestolen" nooit niets meer van gehoord, en dit is inmiddels allemaal al weer heel watt jaartjes geleden,  vorig jaar hield ik thuis een expositie  (op mijn oude adres ) toen kwamen er weer mensen met een voorstel 5 van mijn werken mee te nemen om bij "schoonmoeder" in een galerie in Nuenen neer te hangen, ik was toen dronken, en ik ben toen weer te goed van vertrouwen geweest, er is een spreekwoord : "zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten" ook daar heb ik dus nooit niets meer van gehoord.. dat maakt mijn lijstje van nu op 10 gestolen schilderijen ? ! of en toe vind ik weer wat via Google, KVK  etc. over wie, hoe en waar mijn 10 "gestolen" ? schilderijen zijn, en over de mensen die ze nu in hun bezit hebben, en ook daarover zal ik ooit een stukje schrijven, natuurlijk met naam en toenaam, en de feiten zoals ze zijn.

ik zelf ben ooit zo stom geweest om mensen te vertrouwen, en ik heb mezelf laten gebruiken, ik ben dan ook niet boos op Johan Vlemmix omdat ik niet dat beetje ( media ) aandacht kreeg wat ik toen zocht, de "schade" haal ik nu ruimschoots in met dit berichtje op mijn Blogger levert mij weer de nodige bezoekers op, en misschien, met een beetje geluk heeft er nog iemand foto's van die bouwkeet of dat schilderij wat ik toen voor Johan gemaakt heb, misschien komen via dit berichtje zelfs mijn "gestolen" schilderijen terug ? "dat zou mooi zijn"

ik heb in ieder geval een hoop van het bovenstaande geleerd, en ik ben blij dat ik zelf geen schilderijen meer verkoop, wie een "echte" Dwaalhaas wil hebben, of er 1 wil laten maken, die mag contact op nemen met mijn manager, ik zelf heb he opgegeven om een "beroemd" kunstenaar te worden die van zijn werk kan leven... "ik heb het meeste plezier in het schilderen, en geld ? daar geloof ik niet in" mijn schilderijen zijn mijn kindjes


If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.nl & www.dwaalhaas.com and spread the message. Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog