Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, January 25, 2013

Mickey Mouse by Dwaalhaas

dit is al een "ouder" schilderij van mij, maar ik geloof dat ik deze nog niet op mijn weblog geplaatst had, ik had dit schilderij  samen met 3 andere cartoon schilderijen op  1 plaatje staan, en daar heb ik deze  van losgemaakt omdat ik de originele foto en het schilderij niet meer in mijn eigen bezit heb..
doordat ik dit afbeelding van dit schilderij los gemaakt heb van mijn 3 andere cartoon schilderijen ( dus ook iets uitvergroot )  is de resolutie van mijn Mickey Mouse iets slechter geworden..

Mickey Mouse is een animatie- en stripfiguur. Hij werd in 1928 door Walt Disneyontworpen samen met Ub Iwerks nadat Disney zijn rechten over Oswald the Lucky Rabbit verloor. Mickey is een antropomorfe muis waarvan het gezicht kan worden getekend als drie zwarte cirkels. Mickey Mouse is een icoon voor The Walt Disney Company en een van de meest herkenbare symbolen in de wereld.


In de loop der jaren is het uiterlijk van Mickey Mouse sterk gewijzigd. Al vrij snel wist Disney een vriendelijker gezicht aan Mickey te geven. Aanvankelijk zou Mickey Mouse de naam Mortimer krijgen, maar Disneys vrouw Lillian Marie Bounds vond die naam te serieus en bedacht de naam Mickey. In 1930 bedacht de tekenaar Floyd Gottfredson een ander personage met de naam Mortimer Mouse die zijn zinnen op het vriendinnetje van Mickey Mouse had gezet.
In de oudste strips draagt Mickey een rode korte broek met grote knopen. In latere versies gaat hij 'normaal' gekleed. Verder draagt hij handschoenen die hij nooit uitdoet.
In de jaren zestig werd een fanclub voor Mickey Mouse opgericht die ongekend populair is en wereldwijd duizenden leden heeft. Walt Disney is niet de enige die Mickey Mouse voor de films, tekenfilms en strips tekende.
Een van de beroemdste tekenaars van Mickey, en dan vooral de portretten, is de op 6 februari 2004 overleden John Hench. bron Wikipedia
ik heb mijn Mickey geschilderd, met een van mijn "poppetjes" die een fles drank leeg drinkt terwijl hij uitkijkt  over "de ( happy) snelweg van het leven"



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog