Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, January 16, 2013

een nachtelijke email...

ik kreeg vannacht een mailtje van iemand die had gezien, dat ik op mijn laatste Facebook preview foto weer een parodie op het werk van Herman Brood gemaakt heb ( en dat klopt, dat word mijn 2e "Brood" in mijn lijstje Parodieën op het werk van andere kunstenaars, mijn parodieën zijn puur een parodie, waarin mijn eigen stijl het "Waalisism" de boventoon voert, ik vind van mijn werk, stijl en van mijzelf dat genoeg "talent" heb om geen copy van iemand te willen of te hoeven zijn, zoals de Herman Brood copy / "wanne be" Herman Joop of al die andere kunstenaars.....
die schilderen in de stijl van een ander, ( vaak uit commerciële overwegingen ) voor mij is het ook altijd een probleem als er gevraagd word "in welke stijl schilder jij" en geloof mij, dat word mij vaak gevraagd.. veel mensen begrijpen schijnbaar niet dat er ook kunstenaars zijn, die gewoon ineens met een eigen stijl beginnen, zoals een Herman Brood of een Keith Haring etc...

kunstenaars net als Vincent van Gogh, die ondanks het uitblijven van verkoop of erkenning,  gewoon door ging met zijn eigen stijl, omdat hij ( en zijn broer )  geloofde in zijn eigen talent en stijl.. en van mij hoeft dat ook niet..al dat gedoe met exposities of  "de boer op gaan" met mijn kunst.. ik heb mijn internet, mijn  ( dit weblogje ) mijn werk word dagelijks  gezien, en verkoop ? dat wil ik allemaal niets meer van weten..dat is tegenwoordig Donald ( mijn manager ) zijn probleem.. en ik vind het wel prima zo.. met 50 euro per week kan ik rondkomen, en als ik geld nodig heb voor doeken, kwasten, verf  of andere materialen om te kunnen werken, dan kan ik dat bij hem gaan halen... "ik vind dat ik dat zo prima geregeld heb voor mijzelf" want ik weet dat hoe meer geld ik zou hebben, hoe meer ik zou gaan drinken en andere gekke dingen ga doen...
Geen geld hebben is een mooie zelfbescherming...



If you've enjoyed this message or Art Work on my Daily Art Blog, share this Blogger www.dwaalhaas.NL & www.dwaalhaas.COM and www.dwaalhaas.TK Thank you for sharing ..

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog