Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, November 7, 2012

Dwaalhaas vs "Foute" kunst

Jullie kennen vast wel iemand die een reproductie van een huilend jongetje of een zigeunerin aan de wand had of heeft hangen. Vooral in de jaren zeventig hingen deze schilderijen aan de schrootjeswanden in de huiskamer.

Het huilend jongetje kwam je in verschillende versies tegen, maar altijd waren het jongetjes van de straat met altijd weer die tranen. De jongetjes werden geschilderd door ene Bragolin. Bragolin blijkt de schuilnaam te zijn van de Italiaan Bruno Amadio (1911-1981).

Ook het schilderij van de zigeunerin kwam je in verschillende versies tegen. De zigeunerin van de afbeelding bij de log is voor mij de zigeunerin die ik mij herinner uit mijn jeugd. Deze werd geschilderd door ene Torino., ik maakte hier mijn eigen variant / parodie op voor mijn "verzameling" parodieën







No comments:

Post a Comment

Search in This Blog