Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Tuesday, August 7, 2012

kritiek op de stijve samenleving

Pinokkio (Italiaans: "stukje pijnboom") is de houten hoofdpersoon in een boek van de Italiaanse schrijver Carlo Collodi, dat in 1883 werd gepubliceerd onder de titel Le avventure di Pinocchio
Carlo Collodi was vrijmetselaar, en sommigen speculeren dan ook dat onder meer de kritiek op de stijve samenleving en het thema van de transformatie van 'bespeelde pop' tot 'zelfstandig mens' daarop is geïnspireerd. Sommige beelden uit het boek zijn wereldberoemd en worden regelmatig geciteerd, met name de lange neus die het gevolg is van liegen. Bron : Wikipedia

de speculatie dat Pinokkio kritiek is op de stijve samenleving, die deel ik dan ook ten volste, vandaar dat ik het houten mannetje ook regelmatig geschilderd heb, in deze post heb ik slechts maar 2 schilderijen die ik van Pinokkio gemaakt he ingevoegd, maar ik hen nog een harde schijf vol van foto's met schilderijen, en daar komen dagelijks nieuwe schilderijen en beschilderde objecten bij ïk ben dus voorlopig nog niet klaar met Bloggen over mijn Kunst...


afbeelding dwaalhaas pinokio op pagina 1 van google images

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog