Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Friday, September 7, 2012

Dagboek : vrijdag 7-9-2012

04:50/ ik schrijf nog even een paar woorden in mijn dagboek, en dan ga ik slapen... toen ik net ( 15 minuten geleden ) Spike aan het uitlaten was
( ik doe dat het liefst in de nacht, want dan kom ik niemand tegen )  begon er op de Groenewoudse weg, een of andere rare gozer tegen mij te roepen, die vind die stond buiten voor zijn huis en riep "wat moet ik nou met jullie".. ik denk : die heeft wat zinnigs te vertellen of te vragen.. "dus niet" het was gewoon een wazig figuur uit "woensel west" die begon te praten over auto's en kapot maken, en dood... etc.  ik ben snel verder gelopen...

ik denk dan altijd   "je zou er maar naast wonen" ik doe ook gekke dingen als ik dronken ben, dat weet ik, daarom drink ik, als ik drink liever overdag, dan hebben mijn buren het minst last van mij en als ik s'nachts de hond ga uitlaten praat ik altijd zacht, en ik ben zelfs voorzichtig met mijn sleutelbos, ik ben dan zelfs zo paranoia, dat als ik nu ergens heen zou moeten niet eens de motor zou durven nemen omdat ik dan bang ben de buren wakker te maken, mijn zonnen-luifel indraaien na 22:00 ? "not done".. ik ben altijd maar bang dat ik mijn buren stoor, behalve dan op maandag overdag, als ik aan de alcohol zit, dan houd ik wel rekening met mijn geluidssterkte van mijn muziek, maar een heel stuk minder.. ze noemen dat : "op eieren lopen" het heeft waarschijnlijk allemaal met mijn STPS te maken, ook als ik me weer eens stoor dat er s'nachts mensen over straat lopen, en het verschil tussen nacht en dag niet kennen... je kent ze wel, van de "Remie"s" ( alleen op de wereld ) ...  maar ik denk, en pieker altijd te veel na over dingen... ik ga slapen... welterusten...

08:30 ik ben alweer wakker... en ik heb weer de hele dag te vullen, buiten schijnt het zonnetje "wat ga ik doen vandaag" er is zoveel te doen dat ik moeilijk kan kiezen, schilderen, mijn huis opruimen, mijn atelier, mijn voortuin, auto opruimen, motor wassen.. wat zou ik gaan doen ? ik MOET vandaag maar 1 ding, en dat is rond 16:00 naar mijn vader om te helpen met een paar kleine wekelijkse huishoudelijke klusjes, en darna is de tijd weer aan mezelf... wat ik kies om te gaan doen dat schrijf ik straks wel op..

het is alweer 15:30  "de tijd gaat snel vandaag", ik ben een beetje bezig geweest in mijn atelier.. wat geschilderd en opgeruimd, over een kwartiertje ga ik naar mijn vader.. en dan is de dag alweer voorbij...

18:30 ik ben klaar met mijn verplichtingen voor vandaag ( dat was er maar 1, en dat was maar mijn vader gaan )  daarna ben ik nog wat boodschappen gaan doen, ik heb ook een fles whisky gekocht, ik weet alleen niet of ik hem vandaag open ga maken... als ik dat wel doe dan zet ik vanavond mijn webcam aan op www.dwaalhaas-cam.nl en dan ga ik ook mijn Dikkeman Facebook pagina vullen met video clips en andere onzin... eigenlijk heb ik zin om vanavond nog "op stap" te gaan , of iets geks te gaan doen..( ik heb nu / vandaag even geld en dat moet weer op natuurlijk )

20:30 ik ben aan de zuip, en heb even een live webcam ( gratis ) aangezet op de vrienden pagina / friends only...vanavond of nacht ga ik denk ik op stap...

22:30 ik heb net de taxi gebeld ( waar ik zelf 10 jaar geleden gewerkt heb Cibatax de beste van Eindhoven en omstreken.... een vette nieuwe Mercedes..  ) om  23:00 komen ze me halen... ik heb ook mijn stam-cafe gebeld om te vragen of ik na de laatste keer nog welkom ben , maar die pakken niet op... dus dat word gaan op goed geluk... ik moet mezelf nog wel  even snel verfrissen, en schijten ook...  wat zou ik doen ? een drank voorraad mee nemen of gewoon 1 glas voor in de taxi ? een beetje geld mee nemen of alles ? ik neem 70 euro mee, en 20 laat ik thuis..
 als ik een inkomen zou hebben van meer dan  750 euro per maand , was ut allemaal wat makkelijker... de meeste minima in Nederland heeft hier 1000 euro per maand gemiddeld inkomen is 2500 ( geloof ik ) "thats life"


Straks schrijf ik weer verder


No comments:

Post a Comment

Search in This Blog