Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Wednesday, September 12, 2012

Dagboek woensdag : 12-09-2012 VERKIEZINGEN, STEM OOK !

03:00 woensdag ochtend, ik ben net terug van mijn nachtwandeling met Spike, en het zal echt geen uur duren voor ik in mijn bedje lig, want morgen is het een belangrijke dag,
morgen moeten we weer kiezen wie leiding gaat geven aan dit land, de laatste keer dat ik gestemd heb was het nog op Geert Wilders, en dat heefd zoals gebruikelijk in de Nederlandse politiek niets opgeleverd, en het afgelopen 1.5 jaar met een kabinet onder het rechtse VVD met Wilders als "gedoger" heeft het er allemaal niet beter op gemaakt, nu vind ik dat het tijd is dat links aan zet is.. mijn keuze is tot op nu nog steeds moeilijk omdat het nu gaat o rechts en links, en ondanks al mijn getwijfel van de afgelopen dagen ga ik toch stemmen voor de SP in de hoop dat PVDA of liever nog, de SP zelf de grootste gaat worden,

voor mij word het weer een spannende dag vandaag, veel televisie en veel nieuws kijken, dus echt veel tijd om te bloggen ga ik waarschijnlijk niet hebben sorry....

voor de Nederlanders die dit lezen, ga stemmen morgen, het maakt mij niet uit op wie ( voor mij, liever links natuurlijk ) maar wie niet gaat stemmen moet ook niet klagen !

10:00
mijn stem is uitgebracht.. het was best druk in het stemlokaal, toen ik aan kwam rijden stopte er ook een taxi ( oud collega ) met een passagier die wilde gaan stemmen,  mijn oud collega riep meteen "Wel op Wilders he"... mooi niet meer dus... vervolgens liep ik naar binnen en ging ik mijn vakje inkleuren, rood dus..toen ik mijn formulier in de stembus deed, riep de ex collega nog  "je hebt het toch wel goed gedaan he"  waarop ook meteen ander commentaar richting mij kwam van de andere mensen die aan het wachten waren om te stemmen...

voor mij, met mijn STPS is stemmen in zo'n verkiezing-lokaal best wel intermitterend, en ik voelde mij ook helemaal niet op mijn gemak ( boodschappen doen is dan een heel stuk minder erg ) maar ik heb het weer gedaan, mijn stem is uitgebracht, en ik heb recht van spreken als ik weer eens loop te schelden op de politiek en de overheid....

ps.. mijn ex collega ging er blijkbaar van uit dat ik weer op Wilders zou stemmen, of anders op de VVD, maar mijn stem / voorkeur gaat altijd verder, dan enkel de allochtone problematiek,  de kans dat ik ooit op de VVD ga stemmen is minimaal, zo veel inkomen heb ik niet.. VVD heeft mazzel, geluk met zo'n hofnar als Wilders die op op het allochtonen beleid na, bijna het zelfde verkiezing-s programma voert als de SP van Roemer.. veel mensen die tegen "buitenlanders" zijn, zullen dan nu ook niet verder kijken in het verkiezing-s programma van de VVD en gaan waarschijnlijk met oogkleppen op op de VVD stemmen, omdat de kans dat Wilders nog iets voor elkaar gaat krijgen zeer klein is geworden na de val van dit kabinet...  "jammer" want het rechtse beest is een gevaar voor "normale"mensen die van een minimum of midden inkomen moeten rond komen... ik ga nu weer televisie kijken, radio luisteren, internet surfen... om te volgen wat er met mijn stem op Roemer van de SP gaat gebeuren..... Gaat Nederland nu rechtsom of linksom ? gaan we door met het verzuren van het leven van de minima ? of gaan we alles eerlijk delen ? Nederland moet socialer, dat staat vast..

11:33



Anonymous said...
Wat is dat voor een bekrompen mening : wie niet ga stemmen moet ook niet klagen.. we worden al jaren genaaid door die gladjakkers/zakkenvullers, en ook al ga ik niet stemmen, dan blijft er genoeg te klagen over..

lol, "die zit""  :-)   ... gun mij als vrijdenker aub ook "iets" om "bekrompen" in te zijn.. :-)

18:30
ik heb vandaag een beetje gepoetst in huis, en heerlijke "pipe regate" gekookt ( het smaakte heerlijk ) daarvoor was ik nog even bij de C1000 op de Boschdijk, en ja hoor "weer gezeik" het is daar altijd iets.. of personeel die niet weet wat een bepaald product is of waar het ligt, of het is weer een uitverkocht, of ze verstaan of spreken geen Nederlands... het is echt altijd iets daar... vandaag in een overvolle groente koeling, ik zie een bordje waarop staat 5 soorten 1 euro per stuk, dat was een aviko maaltijd met verse groente en aardappeltjes, ik dacht "dat is goedkoop"dus ik loop met 2 van die pakken naar de kassa, en toen bleek het niet het product van 1 euro te zijn... ( dat komt daar zo vaak voor ) dan is de hele plaats boven de actie sticker gevuld of gespiegeld met een verkeerd product... waarschijnlijk hopen ze dan aan de kassa dat je zegt "ach doe dan toch maar".... sorry maar ik kan geen 5 euro uitgeven voor een maaltijd, zo rijk ben ik niet...
de verkiezingen gaan v.a nu spannend worden, nu komt er steeds meer nieuws over... voor mij is het alsof ik naar een voetbal wedstrijd ga kijken... "heerlijk"



Straks schrijf ik misschien verder

No comments:

Post a Comment

Search in This Blog