Translate this Blogger

Dwaalhaas 2014 Weblog ( Feed ) "elke dag wat nieuws"

Sunday, September 2, 2012

VrijeMarkt België 2-9-2012

05:30 over 2.5 uur is het weer tijd om naar de markt in Overpelt België te gaan, de plaats waar ik tegenwoordig nog maar 1 schilderij heb hangen voor de verkoop...
 alhoewel "verkoop ?" de vrijemart in Overpelt is niet echt een locatie om schilderijen of kunst te verkopen... alleen al omdat er veel "fout" publiek komt. veel Polen, Roemenen, Bulgaren, Turken en Marokkanen.. mensen die op 1 euro nog proberen af te bieden, ik ga om mijn vader te helpen al ruim 40 jaar mee naar dit soort markten, en ooit heb ik het ook jaren lang voor mezelf gedaan, ongeveer 20 jaar geleden ( denk ik ) heb ik zelf een kraam gehad waar ik spullen verkocht uit de jaren 60 en de afgelopen jaren had ik daar een eigen kraam met antiek, kunst, design en sieraden, maar tegenwoordig doe ik voor mijzelf helemaal niets meer aan "handel" vorig jaar zomer was er een lege winkel unit, die mocht ik toen van de markt leiding gratis opvullen met mijn Kunst....

ik verkocht toen af en toe wel iets, maar allemaal ver beneden "normale" prijzen, vandaar dat ik nu nog maar 1 schilderij mee neem naar de markt, gewoon omdat ik gen zin meer heb in het ge-handel en gesoebat over de prijs die ik vraag voor een schilderij of voor een beschilderd object, het voelt ook best wel beledigend dat als je een prijs vraagt voor je werk, dat mensen dan gaan afbieden...
dit schilderij wat ik nu op de mart heb hangen MOET minimaal 200 euro kosten, maar mensen mogen een "normale" prijs bieden, 200 euro is het minimum bedrag dat ik in mijn hoofd heb voor ik "ja" zeg..
ik heb er ook bewust geen prijs bij gezet, want als er toevallig iemand in gedesinteresseerd is, vraag ik gewoon wat hij of zij er voor wil geven..

de Vrije Markt in Overpelt
is elke zondag open, en ik en mijn vader zijn daar nog deze hele maand september ( misschien ook nog langer ) maar dat staat nog niet vast. wij zijn te vinden in hal 4 (  naast de auto banden )


07:00 op de Dwaalhaas Fan Club site laat ik vandaag mijn webcam aanstaan...

21:00 ik ben weer thuis, en zoals ik beloofd had heb ik vandaag heel de dag mijn webcam aan laten staan.
het was weer niets op de markt, maar ik ga mee voor mijn vader... morgen vroeg heb ik om 08:40 een afspraak met mijn huisarts ik heb weer een paar kleine fibroompjes onder mijn arm die ik weg wil laten branden ( ik kan niet tegen bultjes en dingen dien niet aan of op mijn lijf horen ) "zelfs mijn kunstgebit gaat altijd meteen uit als ik thuiskom"  en ringen of horloges ? NOT DONE !...
als ik dan morgen bij de huisarts klaar ben rijd ik meteen door naar mijn slijterij voor whisky ( het is weer een week geleden dat ik alcohol door mijn bloed gemixt heb.... )  dus morgen ben ik weer hartstikke bezopen.. :-)


straks schrijf ik misschien weer verder








No comments:

Post a Comment

Search in This Blog